1b




15-22.06

Zapraszam na ostatni materiał z języka angielskiego w tym roku szkolnym:-)



Topic: It's a cow. Opisywanie zwierząt gospodarskich.

Str. 64:

Posłuchaj na eDesk nagrania 3.25. Spróbuj powtarzać za nagraniem, a następnie samemu przeczytać zdania z komiksu na głos.

Str. 65:

zad. 11. Posłuchaj nagrania 3.27 i zdecyduj, czy zdania prawidłowo opisują dzieci na ilustracji.



Str. 66:

zad. 13. Posłuchaj nagrania 3.29 i odgadnij jakie to zwierzę.


Klucz: 3,2,4,1.

Str. 67:

zad.16. Spójrz na obrazek, posłuchaj nagrania 3.30 i odgadnij o jakim zwierzęciu jest mowa.



Klucz:

3- duck
1- horse
2- bird
5- dog
4- mouse




Topic: Big revision (obejmuje 2 jednostki lekcyjne)

Po każdym zadaniu kliknij 'finish', a następnie 'check my answers'. Nie wysyłaj do mnie odpowiedzi. 


Unit 1

https://www.liveworksheets.com/zo154803qd



Unit 2




Unit 3




Unit 4




Unit 5




Unit 6





Unit 7





Unit 8





05-11.06

Topic: It’s a party! (temat na 2 jednostki lekcyjne)


Przypomnij sobie, jak nazywają się poszczególne zwierzęta mieszkające na farmie:






Odgadnij, jakie to zwierzę:




A może masz ochotę nauczyć się, jak je rysować?:-)



------------



Podręcznik:


zad. 2 str. 60

Spójrz na obrazki przedstawiające zwierzęta, powtarzaj ich nazwy za nagraniem (eDesk 3.19).


zad. 3 str. 61

Posłuchaj nagrania 3.20 i odgadnij o jakie zwierzę chodzi. Swoje odpowiedzi sprawdź z kluczem:

2,3,4,1



Transkrypcja:



zad. 5 str. 62

Spójrz na przedmioty, spróbuj je odczytać, a następnie wskazuj je na dużym obrazku mówiąc: "It's a ..."(poprawną wymowę możesz sprawdzić na babla.pl)

zad. 8 str. 63

Twoim zadaniem jest wysłuchanie opisów myszek na dużej ilustracji (ze str. 62-63) i wskazywanie odpowiednich zwierząt (eDesk 3.24)

Transkrypcja i klucz:



Zeszyt ćwiczeń:

Rozwiąż zadania ze str. 60-63. Nie wysyłaj do mnie odpowiedzi. W tym tygodniu nie ma zadań na oceny.

(ps. I nie będzie ich już do końca roku:-)

--------------------

Poniżej znajdują się dodatkowe zadania. Po zakończeniu, wciśnij FINISH, a następnie CHECK my answers. Nie wysyłaj ich do mnie.


Łatwe:





Trudniejsze:






29.05-04.06


Topic: Children's Day. Dzień Dziecka




Kiedy zamknę oczy i przypomnę sobie swoje dzieciństwo, widzę:


- puszkę z cukierkami w kuchni u moich Dziadków (zawsze była pełna łakoci!)

- wyprawy do lasu z Dziadkiem

- pikniki z kuzynami w lesie

- mojego tatę, który idąc ze mną do przedszkola- uczył mnie nazw marek napotkanych samochodów



:-)




a Tobie-  z czym Ci się kojarzy Twoje dzieciństwo?

Kto jest zawsze obok Ciebie?

Co sprawia, że jesteś wesoły?

Dzięki komu masz nowe wspomnienia, których nie zapomnisz do końca życia?


Narysuj mi to proszę!

Ale........
.
.
.
.

Żeby nie było tak łatwo- dodaj kilka słów/haseł na swoim plakacie po angielsku (poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, ale oczywiście liczę na Twoje pomysły!)

Uwaga uwaga- jedno słówko musi być dla Ciebie zupełnie nowe!
(Znaczenie słów możesz sprawdzić np. na babla.pl)


radość- happiness

wesoły- happy

fun- zabawa

love- miłość

szkoła- school;p

family/ brother/sister...



Użyj dowolnej techniki/ materiałów, a swoją sfotografowaną pracę wyślij do 4 czerwca na mojego mejla hilerka@wp.pl. (Jest to zadanie obowiązkowe, na ocenę)

ps. Miłego słuchania!


22-28.05


Topic: Revision 7

W tym tygodniu podsumujemy rozdział 7 dotyczący ubrań:


Podręcznik:

zad. 13/58   eDesk 3.15

Posłuchaj nagrania i wskaż odpowiednie obrazki:

Transkrypcja:

zad. 14/58   




Klucz do zad. 13 i 14:



zad. 15/59


klucz:




Zeszyt ćwiczeń, str. 57- 59. Rozwiąż zadania, ale nie wysyłaj do mnie odpowiedzi.
Na dole każdej strony znajdują się instrukcje do zadań, ale jeśli będziesz miał/a problem-
daj znać, to pomogę:-)

----------

W rozdziale 7 pojawiły się następujące słówka i wyrażenia:



Zadanie dla chętnych:

eDesk- New English Adventure 1- Poradnik dla Rodzica, str. 21 (poniżej wklejam na wszelki wypadek podgląd tego zadania, ale napisy mogą być nieczytelne po ich wydrukowaniu):





Zdjęcie podpisanych ubrań (max 5, na 1 zdjęciu) proszę wysłać na hilerka@wp.pl do 28.05.

(Napisy na karteczkach mogą być też napisane samodzielnie- arkusz nie musi być wydrukowany)


HAVE FUN!!!!:D




Topic: Mother's Day. Dzień Matki. Lekcja kulturowa.



26 maja obchodzimy w Polsce Dzień Matki.

A jak to święto wygląda w Wielkie Brytanii?

Zadanie dodatkowe- (nie na ocenę)
Jeśli masz ochotę, przygotuj coś miłego dla swojej mamy z okazji Jej święta:
Oto moje propozycje:

Albo po prostu.... mocno przytul swoją mamę i powiedz jak bardzo ją kochasz!:-) 
(To zawsze działa:-)

15-21.05

Topic: Story time. Słuchanie historyjki.

Rozgrzewka:

Zagrajcie w quiz dotyczący ubrań. Wyłączyłam w  nim czas, więc jeśli nie będziecie znać danego słówka,
zerknijcie do podręcznika lub do słownika (np. babla.pl).

Grać można na komputerze lub przez aplikację w telefonie:

link do gry:


PIN: 06408959

jako nick podaj swoją klasę i nr z dziennika.

Nie jest to zadanie na ocenę. 
(Ps. w tym tygodniu nie ma ocen:-)





Podręcznik:

str. 56. Zachęcam do wysłuchania historyjki (nagranie eDesk 3.11). 
Jakiego koloru jest sukienka Minnie?  (pink)

/I’m wearing...- mam na sobie.../

Transkrypcja:



str. 57. Popatrz na obrazek. Byłeś kiedyś na balu przebierańców? Za kogo byłeś/ byłaś przebrana?
Posłuchaj nagrania 3.13 i zastanów się, o których postaciach jest mowa (7,9,2,6)  

Transkrypcja:


Odszukaj na obrazku ubrania przedstawione na puzzlach i podaj numer postaci, która ma na sobie dane ubranie (9,7,6,2).





Zeszyt ćwiczeń, str. 54- 56. Rozwiąż zadania, ale nie wysyłaj do mnie odpowiedzi.
Na dole każdej strony znajdują się instrukcje do zadań, ale jeśli będziesz miał/a problem- daj znać, to pomogę:-)





Zadania dla chętnych (nie na ocenę):

na platformie eDesk:

  • powtórki kumulatywne str. 98
  • ćwiczenia grafomotoryczne str. 124

08.05-14.05

Topic: Clothes (2 jednostki lekcyjne)

Dzisiaj rozpoczynamy nowy dział: ‘ubrania’ (clothes).
Zanim przejdziemy do lekcji, przypomnij sobie proszę nazwy kolorów:



Po zakończeniu zadania kliknij Finish, a następnie Check my answers. 
Nie wysyłaj do mnie odpowiedzi.


Podręcznik, str.52:

W zad.2 znajdują się zdjęcia przedstawiające ubrania wraz z podpisami.
Na eDesk 3.3 posłuchaj jak wymawia się te nazwy. Powtarzaj za nagraniem.

/boots- to są buty za kostkę; a takie zwykłe buty to ‘shoes’/

str. 53, zad. 3: posłuchaj nagrania 3.4 i wskazuj odpowiednie obrazki.

Transkrypcja i klucz:




str. 53, zad. 4 Spójrz na obrazek, słuchaj nagrania 3.5 i wskazuj odpowiednie osoby.

/What are You wearing?- co masz na sobie?/



Transkrypcja:



Klucz:

1,3,2,4


Str. 54, zad. 5. Zastanów się jakie kolory powstaną po wymieszaniu poszczególnych farb.

Zeszyt ćwiczeń, str. 52 i 53. Rozwiąż zadania, ale nie wysyłaj do mnie odpowiedzi.
Jeśli będziesz miał/a problem- daj znać, to pomogę.
Posłuchaj piosenek i filmików:







Zadanie obowiązkowe, na ocenę:

Połącz linią wyrazy z odpowiednimi obrazkami:


Znaczenie nowych słówek sprawdź w słowniku (np. na stronie babla.pl)




Po zrobieniu zadania, kliknij FINISH i wyślij wg wzoru:

Po kliknięciu na stronie FINISH, wybieracie: Email my answers to my teacher

Enter your full name - Wpisz swoje imię i nazwisko

Grade - podaj swoją klasę

Subject - Wpisz nazwę zadania podaną przez nauczyciela- CLOTHES

Enter your teacher’s email - wpisz email nauczyciela.- hilerka@wp.pl

30.04-07.05

W tym tygodniu odkładamy na bok podręczniki i ćwiczenia:-))
Cieszycie się?
Nie słyszę!!!;p

Ogłaszam ten tydzień Wielkim Tygodniem Angielskich Bajek!

Chciałabym, żebyście obejrzeli/posłuchali/poczytali sobie bajki,
a następnie na ich podstawie narysowali ilustrację do jednej z nich
(z dopiskiem tytułu bajki lub imieniem bohatera po angielsku) i wysłali na mojego mejla (hilerka@wp.pl) do 7 maja. 
Jest to zadanie obowiązkowe, na ocenę.

Mam tylko jedną prośbę- nie oglądajcie tych wszystkich bajek za jednym zamachem:-)
Dziękuję!

Miłego oglądania!

Bajka o Franklinie “Franklin Plants a Tree”

Bajka o Gruffalo

“Nawet nie wiesz jak bardzo Cię kocham”/ “Guess How Much I Love You”

“Tug the Pup- Big Pig”

“Where's Spot?”


24.04-30.04

W najbliższym czasie podsumujemy rozdział 6- My house.

Obejrzyj filmiki poniżej, które pozwolą utrwalić słownictwo dotyczące pomieszczeń w domu:


Otwórz podręcznik na str. 51.
Zad. 16: Przeczytaj, posłuchaj, wskaż i powiedz. 
Przeczytaj wyrażenia w ramkach i sprawdź, gdzie znajdują się potwory.
Posłuchaj nagrania na eDesk 2.54 i wskazuj palcem odpowiednie wyrazy.
Powtarzaj za nagraniem.

Transkrypcja:

Klucz:

Zeszyt ćwiczeń: str. 49- 51. Wykonaj proszę ćwiczenia i sprawdź je z kluczem.
Instrukcje do wszystkich zadań znajdziesz na dole stron. Nie wysyłaj mi odpowiedzi.

Klucz:
zad.12:

zad.15:

Na platformie eDesk znajdź: Gry interaktywne i zagraj w gry zaczynające się od p006…
(w te starsze też możesz pograć:-)

Zadanie na ocenę (odpowiedzi proszę wysłać do 30.04):

ważne! w przypadku braku głosu, proszę zmienić przeglądarkę.


Po kliknięciu na stronie FINISH, wybieracie: Email my answers to my teacher
 i proszę to zadanie  wysłać wg wzoru:
Enter your full name - Wpisz swoje imię i nazwisko
Grade - podaj swoją klasę
Subject - Wpisz nazwę zadania podaną przez nauczyciela- HOUSE
Enter your teacher’s email - wpisz email nauczyciela.- hilerka@wp.pl

Zadanie dla chętnych (na dodatkową ocenę):

Na platformie eDesk znajdź: 
Karty pracy (Zapamiętaj i powtórz)- str. 7 i 14- wydrukuj, rozwiąż zadania i wyślij mi odpowiedzi na hilerka@wp.pl do 30.04.

17.04- 23.04.2020

Topic: Story time.

Zad 9/48
Popatrz na komiks i posłuchaj historyjki (eDesk 2.48). Zastanów się: Where’s Goofy? Gdzie jest Goofy?

In the bathroom. 

Jeśli chcemy powiedzieć, że ktoś lub coś jest w danym pomieszczeniu, na początku zdania podajemy ‘In the…’ (in- w).
In the kitchen- w kuchni
In the bedroom- w sypialni



Zad. 11/49
Spójrz na pomieszczenia na zdjęciach i wybierz te, które podoba Ci się najbardziej.
Uzasadnij swoją odpowiedź. 

Posłuchaj nagrania (eDesk 2.51) i odpowiedz, w którym pokoju znajdują się poszczególne przedmioty
(book, milk, ball, cake).

Klucz:


Transkrypcja:






Topic:I like this house.

13/50
Spójrz na domy i powiedz, czym się wyróżniają? Wyglądają jakoś inaczej niż tradycyjne budynki? Podobają Ci się? :D
Posłuchaj nagrania (eDesk 2.53) i wskazuj odpowiednie domy.

Klucz: 3,2,1.
Transkrypcja:




Nowe słowa, które pojawiły się w zadaniu: boot (but- taki za kostkę) i snail (ślimak). Jeśli masz ochotę narysuj te dwa wyrazy do zeszytu. Jeśli potrafisz je podpisać- podpisz:-)

Zadanie na ocenę:
Ćwiczenia- str. 47 i 48- zdjęcia zadań wyślij proszę na hilerka@wp.pl do 23.04.



Zadanie dla chętnych: 
Make a poster!
Zaprojektuj swój szalony dom.
Technika i materiały dowolne, wszystko zależy od Twojej wyobraźni! Na prace w formie zdjęcia czekam do 23.04:-) 

Inspiracja:
Jeśli masz ochotę, kliknij na poniższe linki i zobacz prawdziwe projekty szalonych i niezwykłych domów:-:)




03-09.04.2020


Poniższy materiał obejmuje 2 kolejne jednostki lekcyjne.

Topic:It’s a window. 




Na rozgrzewkę wykonaj proszę poniższe zadania interaktywne:





Po rozwiązaniu zadań, kliknij FINISH (koniec), a następnie CHECK MY ANSWERS (sprawdź moje odpowiedzi).

Dzięki temu zobaczysz, czy wszystko zrobiłeś/ zrobiłaś dobrze. 

Nie wysyłaj mi tych odpowiedzi.

a)Otwórz podręcznik na stronie 45.

W zadaniu nr 3 znajdziesz obrazki przedstawiające nazwy elementów domu.

Na platformie eDesk znajdź nagranie 2.42.
Posłuchaj nagrania i wskazuj poszczególne elementy.


(Logujemy się na eDesk.
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy New English Adventure 1.
Po prawej stronie wybieramy Class CD 2 i nagranie 2.42.
Klikamy w wybrane nagranie i słuchamy).

b)W zeszycie ćwiczeń rozwiąż zadania ze stron 45 i 46.
Nie wysyłaj mi rozwiązań. Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony. 

Zadanie na ocenę: 

Zad 3/ str. 45 w zeszycie ćwiczeń. Posłuchaj nagrania na eDesk i pokoloruj obrazek zgodnie z instrukcją.
Wyślij mi pokolorowany obrazek na hilerka@wp.pl.

(Logujemy się na eDesk.
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy New English Adventure 1.
Po prawej stronie wybieramy ‘nagrania do zeszytu ćwiczeń’ i nagranie 2.44.
Klikamy w wybrane nagranie i słuchamy).

*Zadanie dla chętnych:

W aplikacji Kahoot! rozwiąż Quiz o pokojach w domu.
Wejdź na stronę kahoot.it i wpisz PIN gry: 0683922. Jako swój nick podaj klasę i nr z dziennika.

Test jest aktywny do 9 kwietnia. 

W test można zagrać tylko raz.
W przypadku gdy uczeń zagra w niego dwa razy- wezmę pod uwagę wynik z mniejszą ilością punktów.

Oceny za aktywność będą od 80% zdobytych punktów.




Dzień dobry,

Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice bardzo się cieszę, że będziecie korzystać z naszego bloga podczas zdalnego nauczania.
Mam nadzieję, ze to rozwiązanie się Wam spodoba i znacznie ułatwi naszą współpracę w zdalnym nauczaniu.
(działa on przy dostępie do internetu z komputera, telefonu komórkowego nawet,
jeśli nie ma dostępu do dziennika elektronicznego Vulcan).

Doradzam skopiowanie linku do bloga.



27.03.2020
Poniższe zadania obejmują 2 jednostki lekcyjne:




Topic: Revision 5.- 27.03.2020



Zadania obowiązkowe:



  1. Obejrzyj filmik poniżej, który pozwoli Ci przypomnieć sobie słownictwo dotyczące części ciała:




  1. Wykonaj poniższe zadania interaktywne:










Po rozwiązaniu zadań, kliknij FINISH (koniec), a następnie CHECK MY ANSWERS (sprawdź moje odpowiedzi). 

Dzięki temu zobaczysz, czy wszystko zrobiłeś/ zrobiłaś dobrze. 

Nie wysyłaj mi tych odpowiedzi.

Topic: My house- 27.03.2020



Otwórz podręcznik na stronie 44. Na dzisiejszej lekcji nauczymy się nazw pomieszczeń w domu. 



Zachęcam do wysłuchania piosenki z zad.1 (nagranie 2.38), która znajduje się na platformie eDesk.

Logujemy się na eDesk. Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy swój podręcznik. *Zeszyt ćwiczeń - Wchodzimy w nagrania do zeszytu ćwiczeń (tam znajdują się nagrania tylko do zeszytu ćwiczeń). *Podręcznik - Wchodzimy do Class CD 1 lub Class CD 2. Klikamy w wybrane nagranie i słuchamy.



W ćwiczeniu 2 znajdziesz obrazki z pokojami wraz z ich nazwami. 

Posłuchaj na eDesk nagrania 2.40, powtarzaj i wskazuj odpowiednie pokoje.



Spróbuj nauczyć się tych wyrazów. 
ZADANIE NA OCENĘ:

Otwórz ćwiczenia na stronie 44.

Zrób zadanie 1 i 2. Na dole strony jest instrukcja. Nagranie do ćw. 1 znajduje się na eDesk (2.41). 

Zrób zdjęcie tej strony lub wyślij mi swoje odpowiedzi na hilerka@wp.pl.

Termin nadsyłania zadania to 02.04. 
Po tym czasie rozwiązania nie będą uwzględniane. 

pozdrawiam,

Kasia Sadłowska


24.03.2020

Dzień dobry,

Przesyłam Państwu krótkie ćwiczenia, które pomogą 
utrwalić dzieciom słownictwo dotyczące żywności.

Ćwiczenia są przeznaczone wyłącznie dla chętnych dzieci.

Ćwiczenie 1
Obejrzyj filmik, powtórz usłyszane wyrazy. A teraz powiedz głośno co lubisz najbardziej.


Ćwiczenie 2 
Posłuchaj i zaśpiewaj.


Pozdrawiam serdecznie,

Kasia Sadłowska


Komentarze