1c




15.06 - 25.06

Zapraszam na ostatni materiał z języka angielskiego w tym roku ((-:
Dwie ostatnie lekcje (ze względu na wcześniejsze dni wolne od nauki) wypadają 23 i 25 czerwca.
Postanowiłam, że podam zadania  dziś i wtedy łatwiej będzie zaplanować
wykonanie tych zadań powtórzeniowych przez dzieci. 


W TYM TYGODNIU NIE MA ZADAŃ NA OCENY(-:

Rozgrzewka:

Zaczynamy od wakacyjnej piosenki z Waszymi ulubieńcami.
Zobaczcie co uwielbiają robić podczas wakacji ((-:

https://youtu.be/mVhh0oATqBI


Big revision (obejmuje 2 jednostki lekcyjne) Powtórzenie wiadomości z U. 1 - 8



ĆWICZENIA S. 64 - 67 zad. 9 - 16
Wykonaj poniższe zadania w swoich ćwiczeniach
(przeczytaj uważnie polecenia do zadań – również te na pomarańczowym pasku na dole strony,
korzystaj z podręcznika przy ich wykonaniu)

PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ ZDJĘĆ Z ZADANIAMI!


Zadania interaktywne:

Poniżej podaję zadania interaktywne (do wyboru),
mające na celu utrwalenie materiału poznanego w tym roku szkolnym ((-:


Po każdym zadaniu kliknij 'finish', a następnie 'check my answers'.
Proszę nie wysyłaj do mnie odpowiedzi. 



Unit 1


https://www.liveworksheets.com/mb192502jy


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Vocabulary/Parts_of_face_xr124305xy


Unit 2


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Numbers/Numbers_1-10_(multiple_choice)_ir21285dq


https://www.liveworksheets.com/worksheets/es/Ingl%C3%A9s/Los_animales/Wild_Animals_ph119015sp


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Wild_animals/Wild_animals_jy85116dl


Unit 3


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Toys/Toys_(label_the_pictures)_vy1371ud


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Verb_to_be/My_toys_vm735kn


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_language/Vocabulary/The_toys_fo58181sv


Unit 4

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Food/food_uy6326bt


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Food_and_drinks/I_like-I_don'k_like_ft129076lu


Unit 5


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Adjectives/BIG_AND_SMALL_(toys)_cs235918xp


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Body_Parts/Body_Parts_-_Read_and_choose_ac37395gd


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Parts_of_the_body/PARTS_OF_THE_BODY_yl1445cy


Unit 6


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_language/Vocabulary/Parts_of_the_house_I_rf281090lu


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Parts_of_the_house/House*_Listen_and_choose_mk173759au


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Rooms_in_the_house/My_house_gt89226ak



Unit 7


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Clothes/Clothes-1_os13088jk


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Clothes/Clothes_kr30475dl


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Colours/Colors_and_Shapes_oh55031ix



Unit 8


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Animals/Animals_up5683bt


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Farm_animals/Farm_Animals_jb133539ev



https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Farm_animals/At_the_farm._Drop-down--listen_and_choose._cn6548yv



SUMMER HOLIDAYS! Czas na wakacje ((-:


Piosenka wakacyjna:

https://youtu.be/DyMQk_7NwVw



DZIĘKUJĘ WAM ZA WASZĄ WSPANIAŁĄ PRACĘ PODCZAS ZDALNEGO NAUCZANIA

ŻYCZĘ WAM SŁONECZNYCH, RADOSNYCH I ZDROWYCH WAKACJI (-:


Anna Kucharczyk

 04.06 - 10.06.2020r.


Poniższy materiał obejmuje 2 jednostki lekcyjne z działu :

Unit 8 My party
W TYM TYGODNIU NIE MA ZADAŃ NA OCENY(-:

Powtórzenie:
Jakie ubrania lubisz nosić latem? Posłuchaj i powtórz:

https://youtu.be/xAkBpf_mvx0


Jakie ubrania lubisz nosić zimą? Posłuchaj i powtórz:

https://youtu.be/BpfYH_KLtY8


W rozdziale 7 pojawiły się następujące słówka i wyrażenia:


Zeszyt ćwiczeń:
Str. 58 - 59.
Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony.
NA ZIELONYM PASKU.
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.
Odpowiedzi:



Lesson 1/Lekcja 1

Rozgrzewka:
Przypomnij sobie, jak nazywają się poszczególne zwierzęta mieszkające na farmie:
https://youtu.be/GFnL2Z3OYf8

Odgadnij, jakie to zwierzę:
https://youtu.be/H0DVnV5tldw

A może masz ochotę nauczyć się, jak je rysować?:-)

https://youtu.be/p4mekR7f4cs

Słowniczek dział 8:

Podręcznik:

Zad. 2 str. 60


Spójrz na obrazki przedstawiające zwierzęta, powtarzaj ich nazwy za nagraniem (eDesk 3.19).


Zad. 3 str. 61


Posłuchaj nagrania 3.20 i odgadnij o jakie zwierzę chodzi. Swoje odpowiedzi sprawdź z kluczem:


2,3,4,1


Transkrypcja:


Zeszyt ćwiczeń:


Rozwiąż zadania ze str. 60-61.
Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony.
NA ZIELONYM PASKU.
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.
W tym tygodniu nie ma zadań na oceny.


(ps. I nie będzie ich już do końca roku:-)


Odpowiedzi:



Lesson 2/Lekcja 2

Zad. 5 str. 62


Spójrz na przedmioty, spróbuj je odczytać, a następnie wskazuj je na dużym obrazku mówiąc:
"It's a ..."(poprawną wymowę możesz sprawdzić w nagraniu z podręcznika 3.20, zad. 3 str. 61)


Zad. 8 str. 63


Twoim zadaniem jest wysłuchanie opisów myszek na dużej ilustracji (ze str. 62-63) i wskazywanie
odpowiednich zwierząt
(eDesk 3.24)


Transkrypcja i klucz:




Zeszyt ćwiczeń:


Rozwiąż zadania ze str. 62-63.
Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony.
NA ZIELONYM PASKU.
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.

W tym tygodniu nie ma zadań na oceny.

Odpowiedzi:



Poniżej znajdują się dodatkowe zadania.
Po zakończeniu, wciśnij FINISH, a następnie CHECK my answers.
Nie wysyłaj ich do mnie.


Łatwe:


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Farm_animals/Farm_animals_oo58198mi


https://www.liveworksheets.com/lv126951td


https://www.liveworksheets.com/qc354726ni


Trudniejsze:
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Farm_animals/Farm_animals_mg58267ze


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Farm_animals/Vocabulary_unit_5_hc231215od


Pozdrawiam serdecznie

Anna Kucharczyk
























28.05 - 03.06. 2020r.




Dziś wyjątkowa lekcja:

Children's Day. Dzień Dziecka


Jak się dziś macie? Are you happy today? Super ((-:
Razem  z Waszymi ulubieńcami Życzę Wam radosnych uśmiechów każdego dnia ((-:

Zapraszam na piosenkę i taniec:

https://youtu.be/dUXk8Nc5qQ8


I oczywiście na pyszny deser ((-: z piosenką: What’s Your Favorite Flavor Of Ice Cream?

https://youtu.be/uWegqqriRw0



Kiedy zamknę oczy i przypomnę sobie swoje dzieciństwo, widzę:


puszkę z cukierkami w kuchni u moich Dziadków (zawsze była pełna łakoci!)


 wyprawy rowerowe z rodzicami


zabawy w piratów z kuzynami 


rodzinne wyjazdy nad jezioro pod namiot i wyczekiwanie na wieczorne ognisko (-:



Zobaczcie co uwielbiają robić dzieci gdy są szczęśliwe:

https://youtu.be/71hqRT9U0wg


ZADANIE OBOWIĄZKOWE NA OCENĘ ((-:


a Tobie -  z czym Ci się kojarzy Twoje dzieciństwo?


Kto jest zawsze obok Ciebie?


Co sprawia, że jesteś wesoły?


Dzięki komu masz nowe wspomnienia, których nie zapomnisz do końca życia?



Narysuj mi to proszę!


Ale........

.

.

.


Żeby nie było tak łatwo -  dodaj kilka słów/haseł na swoim plakacie po angielsku dotyczących rzeczy,
wspomnień przedstawionych na rysunku
(poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi,
ale oczywiście liczę na Twoje pomysły!)


Uwaga uwaga- jedno słówko musi być dla Ciebie zupełnie nowe!

(Znaczenie słów możesz sprawdzić np. na babla.pl)



Radość - happiness;


Wesoły- happy


Fun - zabawa


Love - miłość


Candyfloss - wata cukrowa


Funfair - wesołe miasteczko


Toys - zabawki

 Szkoła - school;p


Family/ brother/sister...



Użyj dowolnej techniki/materiałów, a swoją sfotografowaną pracę wyślij do 3 czerwca,
na adres: maankucharczyk@gmail.com.


Pozdrawiam serdecznie

Anna Kucharczyk





21.05 - 28.05.2020r.


Poniższe zadania obejmują 2 kolejne jednostki lekcyjne z działu:
Unit 7 - My clothes- Moje ubrania.

W TYM TYGODNIU NIE MA ZADAŃ NA OCENY((-:
Lesson1/Lekcja 1
Rozgrzewka:
Zanim ruszycie do nauki zapraszam na małą gimnastykę ((-:
https://youtu.be/0UzIV2SDExU
Powtórzenie:
Zaśpiewaj piosenkę o kolorach:
https://youtu.be/zxIpA5nF_LY
Posłuchaj i powtórz słówka dotyczące ubrań:
https://youtu.be/Q_EwuVHDb5U

Podręcznik str. 56
Zadanie 9
Zachęcam do wysłuchania historyjki (Nagranie eDesk 3.11).
Czy już wiesz - What colour is Minnie’s dress?/Jakiego koloru jest sukienka Minnie?  (pink)
*(I’m wearing...- mam na sobie…)
Transkrypcja:



Zeszyt ćwiczeń
Strona 56, ćw 9 i 10. Nagranie eDesk (3.9).
Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony.
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.

Odpowiedzi:
Ćw. 9

Lesson2/Lekcja 2
Rozgrzewka:
Zapraszam na wspólne mycie rąk z wesołymi zwierzakami.
Zobaczysz jakie czynności wykonujemy podczas mycia rąk.
Jak one brzmią w języku angielskim. A zatem czas na mycie rąk:
WASH YOUR HANDS ((-:
https://youtu.be/dDHJW4r3elE
Podręcznik str. 57
Zadanie 11
Popatrz na obrazek. Byłeś kiedyś na balu przebierańców?
Za kogo byłeś/ byłaś przebrana?

Posłuchaj nagrania (Nagranie eDesk 3.13).
Zastanów się, o których postaciach jest mowa (7,9,2,6)  


Transkrypcja:



Odszukaj na obrazku ubrania przedstawione na puzzlach.
Podaj numer postaci, która ma na sobie dane ubranie (9,7,6,2).


Zeszyt ćwiczeń
Strona 57, ćw 11 i 12. Nagranie eDesk (3.9).
Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony.
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.
W TYM TYGODNIU NIE MA ZADAŃ NA OCENY((-:
Odpowiedzi:
Ćw.11


Pozdrawiam serdecznie

Anna Kucharczyk









14.05 - 20.05.2020r.

Poniższe zadania obejmują 2 kolejne jednostki lekcyjne z działu:
Unit 7 - My clothes- Moje ubrania.
W TYM TYGODNIU TYLKO 1 ZADANIE DLA CHĘTNYCH (-:
Zadanie na ocenę wysyłamy do środy 20.05.2020 r. 
Lesson1/Lekcja 1
Rozgrzewka:
Posłuchaj i spróbuj zaśpiewać piosenki o ubraniach:
https://youtu.be/1GDFa-nEzlg
https://youtu.be/-jBfb33_KHU
Zobacz bajkę i powtórz wyrażenia:
https://youtu.be/MEtIGQro12Y
Podręcznik str. 54
Zadanie 5
Czy wiesz jak powstają kolory? Mieszając ze sobą podstawowe kolory, możemy uzyskać zupełnie nowe barwy.
Zobacz na plamy kolorów, których użyła Roszpunka. Przerysuj je do zeszytu i pomieszaj je (
Mix the colours).
Jaki nowy kolor powstanie? (
Yellow and blue. What colour is it?/Żółty i niebieski. Jaki to kolor?
Yellow and red. What colour is it?/Żółty i niebieski. Jaki to kolor?)
Klucz: Green - zielony, orange - pomarańczowy
Zadanie 6
A teraz posłuchaj piosenki o kolorach:This is my picture for you/To jest mój obrazek dla ciebie i spróbuj ją zaśpiewać.
Nagranie eDesk (3.7).
Logujemy się na eDesk.
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy New English Adventure 1,
po prawej stronie wybieramy Class CD 3.
Klikamy w wybrane nagranie (tu 3.1) i słuchamy.
Zapis nagrania:

Zeszyt ćwiczeń
Strona 54, ćw 5 i 6. Nagranie eDesk (3.9).
Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony.
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.
Zapis nagrania:

Lesson2/Lekcja 2
Rozgrzewka:
Wykonaj proszę poniższe zadanie interaktywne - Połącz linią wyrazy z odpowiednimi obrazkami:
Znaczenie nowych słówek sprawdź w słowniku (np. na stronie babla.pl)
Po rozwiązaniu zadań, kliknij FINISH (koniec),
a następnie CHECK MY ANSWERS (sprawdź moje odpowiedzi).

Dzięki temu zobaczysz, czy wszystko zrobiłeś/ zrobiłaś dobrze.
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.
Podręcznik str. 55
Zadanie 7
Spójrz na powiększony fragment obrazka, który namalowała Roszpunka.
A teraz posłuchaj nagrania, powtórz głośno odpowiedzi i wskaż opisany obrazek.

Nagranie eDesk (3.10). 
Słowniczek:
What is it? - Co to jest;
What colour is it? - Jakiego to jest koloru?
Na te pytania odpowiadamy za pomocą wyrażenia:
It’s.../To jest...np. It’s a dress (+ ubranie). It’s green (+ kolor).

Chameleon - Kameleon;
Opisz obrazek, który nie został wymieniony w nagraniu.
Zapis nagrania:

Klucz: It’s a bird. It’s orange (pomarańczowy ptak).
Zeszyt ćwiczeń
Strona 55, ćw. 7 i 6.
Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony.
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.
Klucz:
Ćw. 8


Zeszyt ćwiczeń:
Str. 84, ćw. 3
Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony.
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.
Klucz:

W TYM TYGODNIU TYLKO 1 ZADANIE DLA CHĘTNYCH (-:
Zadanie dodatkowe na ocenę:
Na kartce od bloku narysuj i pokoloruj swoje ulubione ubrania, których nazwy poznałeś (co najmniej 3).
A następnie opisz jedno krótkimi zdaniami poznanymi na lekcji. Przykład: It’s a T - shirt. It’s green((-:
Zrób zdjęcie rozwiązanych zadań w zeszycie ćwiczeń i prześlij mi je do 20 maja
na adres:
maankucharczyk@gmail.com,
proszę podać klasę 1 c w tytule wiadomości.
Pozdrawiam serdecznie
Anna Kucharczyk





07.05 - 14.05.2020r.
Poniższe zadania obejmują 2 kolejne jednostki lekcyjne z działu:
Unit 7 - My clothes- Moje ubrania. Zadanie na ocenę wysyłamy do środy 13.05.2020 r.  
Lesson1/Lekcja 1
Rozgrzewka:
Posłuchaj piosenki, która pomoże Ci utrwalić słownictwo związane z pomieszczeniami w domu (My house):
https://youtu.be/qZyJPZxsmZk
Wykonaj proszę poniższe zadanie interaktywne:
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Rooms_in_the_house/House_-_Read_and_choose_ve37350fn
Po rozwiązaniu zadań, kliknij FINISH (koniec), a następnie CHECK MY ANSWERS (sprawdź moje odpowiedzi).
Dzięki temu zobaczysz, czy wszystko zrobiłeś/ zrobiłaś dobrze.
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.
Podręcznik str. 52
Zadanie 1
Na dzisiejszej lekcji nauczymy się nazw ubrań. Spójrz na obrazek.
Poznajesz bohaterów filmu “Zaplątani” (Rapunzel/Roszpunka i Flynn).
Posłuchaj rymowanki a następnie spróbuj ją zaśpiewać. (
Put on + ubranie/ Załóż…).
 Nagranie eDesk (3.1). Czy już rozpoznajesz te wyrazy?
Logujemy się na eDesk.
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy New English Adventure 1,
po prawej stronie wybieramy Class CD 3.

Klikamy w wybrane nagranie (tu 3.1) i słuchamy.
Słowniczek:
Boots - buty za kostkę;
Dress - sukienka;
Hat - kapelusz, czapka;
Shirt - koszula
Skirt - spódnica;
Trousers - spodnie;
Zapis nagrania:

Zadanie 2
A teraz powtórz nazwy ubrań śpiewająco wskazując odpowiednie obrazki.
 Nagranie eDesk (3.3). 
Zeszyt ćwiczeń
Strona 52, ćw 1 i 2 Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony. 
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.
Klucz:
Ćw. 1
Zadanie na ocenę:
Zeszyt ćwiczeń:
Str. 83, ćw. 1i 2 Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony. 
Zrób zdjęcie rozwiązanych zadań w zeszycie ćwiczeń i prześlij mi je do 13 maja
na adres:
maankucharczyk@gmail.com,
proszę podać klasę 1 c  w tytule wiadomości.

Lesson2/Lekcja 2
Podręcznik str. 53
Zadanie 3
Spójrz na zdjęcia ubrań i spróbuj podać ich nazwy i kolory. A teraz posłuchaj nagrania,
powtórz i wskaż odpowiednie zdjęcie w każdej parze.
 
Słowniczek:
Coat - płaszcz;
Shoes - buty;
Sweater - sweter;
T - shirt - koszulka;
Zapis nagrania:

Klucz:
Zadanie 4
Spójrz na zdjęcie dzieci. Rozpoznajesz ubrania, które mają na sobie?
Posłuchaj nagrania i podaj numer odpowiedniego dziecka. Nagranie eDesk (3.5). 
Jeżeli pytamy się kogoś o to jak jest ubrany mówimy: What are you wearing?
A jak opisujemy co mamy na sobie mówimy
I’m wearing + ubranie/ Noszę... 
Zapis nagrania:
Klucz: 1, 3, 2, 4.
Zeszyt ćwiczeń
Strona 53, ćw. 3 Nagranie eDesk (3.6) i 4
 Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony. 
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.
Zapis nagrania/Klucz:
Ćw. 3
Pozdrawiam serdecznie
Anna Kucharczyk

30.04-06.05.2020r. 

Poniższe zadania obejmują 2 kolejne jednostki lekcyjne:
Unit 6 - My house - Mój dom.

Tydzień czytania książek angielskich

Zadanie na ocenę wysyłamy do środy 06.05.2020 r.  
Lesson1/Lekcja 1
Czas na  podsumowanie rozdziału 6 - My house.
Obejrzyj filmiki poniżej, które pozwolą utrwalić słownictwo dotyczące pomieszczeń w domu:
https://youtu.be/aOSJZbHoiY8

Podręcznik str. 51:
Zadanie 16
Przeczytaj, posłuchaj, wskaż i powiedz. 
Przeczytaj wyrażenia w ramkach i sprawdź, gdzie znajdują się potwory.
Posłuchaj nagrania na eDesk 2.54 i wskazuj palcem odpowiednie wyrazy.
Powtarzaj za nagraniem.
Logujemy się na eDesk.
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy New English Adventure 1,
po prawej stronie wybieramy Class CD 2.

Klikamy w wybrane nagranie (tu 2.54) i słuchamy.


Transkrypcja:

Klucz:

Zeszyt ćwiczeń: str. 50 - 51.
Wykonaj proszę ćwiczenia i sprawdź je z kluczem.
Instrukcje do wszystkich zadań znajdziesz na dole stron.
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.


zad.15:

Lesson2/Lekcja 2
Ogłaszam ten tydzień Tygodniem Angielskich Bajek!

Chciałabym, żebyście obejrzeli/posłuchali/poczytali sobie bajki,
a następnie na ich podstawie narysowali ilustrację do jednej z nich
(z dopiskiem tytułu bajki lub imieniem bohatera po angielsku)
i wysłali na mojego maila:
maankucharczyk@gmail.com.

Jest to zadanie obowiązkowe, na ocenę ((-:
Mam tylko jedną prośbę- nie oglądajcie tych wszystkich bajek za jednym zamachem:-)
Dziękuję!

Miłego oglądania!

Big Pig

Plant the Tiny Seed
https://youtu.be/MHRDM5nb8Ks


Pete The Cat

The Farmyard Jamboree



Pozdrawiam serdecznie
Anna Kucharczyk



23.04- 29.04.2020r.

Poniższe zadania obejmują 2 kolejne jednostki lekcyjne z działu:
Unit 6 - My house - Mój dom.
Zadania na ocenę wysyłamy do środy 29.04.2020 r.  
Lesson1/Lekcja 1
Na rozgrzewkę wykonaj proszę poniższe zadanie interaktywne:
Po rozwiązaniu zadań, kliknij FINISH (koniec), a następnie CHECK MY ANSWERS
(sprawdź moje odpowiedzi).
Dzięki temu zobaczysz, czy wszystko zrobiłeś/ zrobiłaś dobrze.
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.
Podręcznik str. 48:
Zadanie 9
Popatrz na komiks i posłuchaj historyjki. Zastanów się: Where’s Goofy? Gdzie jest Goofy?
 Nagranie eDesk (2.48). 
Logujemy się na eDesk.
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy New English Adventure 1,
po prawej stronie wybieramy Class CD 2.

Klikamy w wybrane nagranie (tu 2.48) i słuchamy.

Nowe wyrażenia:
In the bathroom/ W łazience
*Jeśli chcemy powiedzieć, że ktoś lub coś jest w danym pomieszczeniu,
na początku zdania podajemy ‘In the…’ (in- w).
In the kitchen- w kuchni
In the bedroom- w sypialni

Podręcznik str. 49:
Zadanie 11
Spójrz na pomieszczenia na zdjęciach i wybierz te, które podoba Ci się najbardziej.
Uzasadnij swoją odpowiedź. 

Posłuchaj nagrania i odpowiedz, w którym pokoju znajdują się poszczególne przedmioty
(book, milk, ball, cake). Nagranie eDesk (2.51). 


Klucz:


Transkrypcja:

Lesson2/Lekcja 2
Podręcznik str. 50
Zadanie 13
Spójrz na domy i powiedz, czym się wyróżniają?

Wyglądają jakoś inaczej niż tradycyjne budynki? Podobają Ci się? :D
Posłuchaj nagrania (eDesk 2.53) i wskazuj odpowiednie domy.

Klucz: 3,2,1.
Transkrypcja:



Nowe słowa, które pojawiły się w zadaniu: 
boot (but- taki za kostkę) i snail (ślimak).
Jeśli masz ochotę narysuj te dwa wyrazy do zeszytu. Jeśli potrafisz je podpisać- podpisz:-)
Zadanie na ocenę:
Zeszyt ćwiczeń:
str. 47, 48  (ćw 9 Nagranie eDesk (2.50) i 49
Zrób zdjęcie rozwiązanych zadań w zeszycie ćwiczeń i prześlij mi je do 29 kwietnia
na adres:
maankucharczyk@gmail.com, proszę podać klasę 1 c w tytule wiadomości.
Zadanie dla chętnych na ocenę:
Make a poster! - Zaprojektuj swój szalony dom.
Technika i materiały dowolne, wszystko zależy od Twojej wyobraźni! Na prace w formie zdjęcia czekam do 29.04:-)
Prześlij mi je na adres: maankucharczyk@gmail.com,
proszę podać klasę 1 c w tytule wiadomości.

Inspiracja:
Jeśli masz ochotę, kliknij na poniższe linki i zobacz prawdziwe projekty szalonych
i niezwykłych domów:-:)

https://pl.pinterest.com/doormatt/crazy-houses/
https://www.thehouseshop.com/property-blog/50-weird-homes-from-around-the-world/5754/

Pozdrawiam serdecznie
Anna Kucharczyk




16.04. - 22.04. 2020r.
Poniższe zadania obejmują 2 kolejne jednostki lekcyjne z działu:
Unit 6 - My house - Mój dom.
Zadania na ocenę wysyłamy do środy 22.04.2020 r.  
Lesson 1/Lekcja 1
Rozgrzewka:
Na rozgrzewkę wykonaj proszę poniższe zadania interaktywne:



Po rozwiązaniu zadań, kliknij FINISH (koniec), a następnie CHECK MY ANSWERS
(sprawdź moje odpowiedzi).
Dzięki temu zobaczysz, czy wszystko zrobiłeś/ zrobiłaś dobrze.
Nie wysyłaj mi tych odpowiedzi.
Podręcznik str. 45:
Zadanie 3
Spójrz na  obrazki przedstawiające nazwy elementów domu (table - stół, chair - krzesło,
door - drzwi, window - okno).
Posłuchaj nagrania i wskazuj poszczególne elementy. Nagranie eDesk (2.42). 
Logujemy się na eDesk.
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy New English Adventure 1,
po prawej stronie wybieramy Class CD 2.

Klikamy w wybrane nagranie (tu 2.42) i słuchamy.
*(odp: 4, 2, 3, 1)
 Zadanie 4

Posłuchaj nagrania i odszukaj na obrazku przedmioty, o których mowa w pytaniach
oraz podaj nazwy pomieszczeń, w których te przedmioty się znajdują
(Aby zapytać
o położenie przedmiotów używamy pytania: Where’s the (table)? - Gdzie jest (stół)?
Odpowiadamy (It’s) in the kitchen - Jest (w kuchni).
Nagranie eDesk (2.43). 
*(przypomnienie: doll - lalka, book - książka, boat - statek)
Posłuchaj nagrania ponownie i postaraj się powtórzyć pytania i odpowiedzi.
Zeszyt ćwiczeń: 
str. 45/ ćw. 3 (Nagranie eDesk (2.44) i ćw. 4
Nie wysyłaj mi rozwiązań.
Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony.
*(odp: ćw 3 -  door - red, window - green, table - yellow, chair - purple,
ćw 4
- pencil - kitchen, train - bathroom, apple - garden, doll - house) 
Nagranie eDesk (2.44).
Logujemy się na eDesk.
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy New English Adventure 1.
Po prawej stronie wybieramy ‘nagrania do zeszytu ćwiczeń’ i nagranie 2.44.
Klikamy w wybrane nagranie i słuchamy).
Lesson 2/Lekcja 2
Podręcznik str. 46
Zadanie 5
Spójrz na obrazki, posłuchaj nagrania i odpowiedz na pytanieWhere’s the teddy bear?/Gdzie jest miś?
Posłuchaj nagrania jeszcze raz i postaraj się powtórzyć nowe zwroty:
(Is it in the (living room)?- Czy jest w salonie?/ It isn’t in the (living room)
- Nie ma go w salonie).
Nagranie eDesk (2.45)
*(odp: It’s in the bathroom)

Zadanie 6
Posłuchaj piosenki o tym, gdzie znajduje się potwór (Where’s the monster?).
Postaraj się włączyć do powtarzania i śpiewania.
Nagranie eDesk (2.46)

Zeszyt ćwiczeń:
 str. 46/ ćw. 5, 6. Nie wysyłaj mi rozwiązań.
Wszystkie instrukcje do zadań są na dole każdej strony. 
*(odp: ćw 5 - 1 - garden, 2 - kitchen, 3 - bedroom, 4 - bathroom)
Zadanie na ocenę:
Zeszyt ćwiczeń:
str. 81, ćw. 1 i 2.
Zrób zdjęcie rozwiązanych zadań w zeszycie ćwiczeń i prześlij mi je do 22 kwietnia
na adres:
maankucharczyk@gmail.com, proszę podać klasę 1 c w tytule wiadomości.

Pozdrawiam serdecznie
Anna Kucharczyk


08.04.2020

Drodzy Rodzice, Kochani Uczniowie,
z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych
życzę Wam dużo zdrowia i radości
oraz mnóstwo wiosennego uśmiechu na co dzień.
HAPPY EASTER


Przesyłam również parę materiałów, które przybliżą dzieciom słownictwo
i zwyczaje związane z Wielkanocą -  EASTER
(tylko dla chętnych :-)

  • Z czym kojarzy Ci się Wielkanoc. Posłuchaj i powtórz:

Dzieci w krajach anglosaskich wierzą, że jajka wielkanocne przynosi
i chowa zajączek wielkanocny (Easter Rabbit lub Easter Bunny),
dlatego jedną z tradycji jest zabawa w szukanie czekoladowych jajek,
zwana Easter Egg Hunt. 
  •  Czas na piosenkę:
  • Jesteście ciekawi czy śwince Peppie udało się znaleźć Easter Bunny?
    Zobaczcie koniecznie (-:

Pozdrawiam ciepło
Anna Kucharczyk



02.04 - 08.04
Poniższe zadania obejmują 2 jednostki lekcyjne z działów:
Unit 5 - Revision - Powtórzenie wiadomości.
Unit 6 - My house - Mój dom.
Zadania na ocenę wysyłamy do środy 08.04.2020 r.  
Lekcja - Revision - Powtórzenie wiadomości.
Dzisiaj zaczynamy dział 6, ale najpierw powtórka działu 5 - My body. Gotowi na rozgrzewkę? A więc zaczynamy (-:
  1. Przypomnij sobie słownictwo dotyczące części ciała śpiewająco. Pamiętacie już tę piosenkę?:

  1. A teraz wykonaj poniższe zadania interaktywne:
Po rozwiązaniu zadań, kliknij FINISH (koniec), a następnie CHECK MY ANSWERS (sprawdź moje odpowiedzi).
Dzięki temu zobaczysz, czy wszystko zrobiłeś/ zrobiłaś dobrze.
Nie wysyłaj mi tych odpowiedzi.
Zadanie dodatkowe:
Podręcznik str 42
Zadanie 13
Spójrz na zdjęcia. Lubisz pokazane na nich sporty?
Posłuchaj dialogu i powiedz czy opis piłki w nagraniu zgadza się ze zdjęciem, czy też nie.
Nagranie eDesk (2.35). 
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy New English Adventure 1
Logujemy się na eDesk, po prawej stronie wybieramy Class CD 2.
Klikamy w wybrane nagranie i słuchamy.
A teraz powiedz jaki sport lubisz? I like ( football, gymnastics, tennis) - Lubię piłkę nożną, gimnastykę, tenis.
*(Rozwiązanie zadania:  1. Yes, 2. No, 3. No).
Lekcja -  Unit 6 - My house - Mój dom.
Podręcznik str 44 
Zadanie 1
Na dzisiejszej lekcji nauczymy się nazw pomieszczeń w domu.
Spójrz na obrazki z pokojami wraz z ich nazwami. Posłuchaj nagrania powtarzaj i wskazuj odpowiednie pokoje.
 
Nagranie  eDesk( 2.40). Czy już pamiętasz te wyrazy?
Zadanie 2
A teraz powtórz nazwy pomieszczeń śpiewająco:
https://youtu.be/IjnlkdZvYTE
Zadanie na ocenę:
Zeszyt ćwiczeń str 43, ćw 15/ str 44 ćw 2 (instrukcje do zadań znajdują się na dole stron w ćwiczeniach).
Zrób zdjęcie rozwiązanych zadań w zeszycie ćwiczeń.
Prześlij mi je
do 8 kwietnia, do godz. 15.00 na adres: maankucharczyk@gmail.com,
proszę podać klasę 1c w tytule wiadomości.

Zadanie dodatkowe na ocenę:
Zeszyt ćwiczeń str 80, (instrukcje do zadań znajdują się na dole stron w ćwiczeniach).
Zrób zdjęcie rozwiązanych zadań w zeszycie ćwiczeń.
Prześlij mi je
do 8 kwietnia, do godz. 15.00 na adres: maankucharczyk@gmail.com,
proszę podać klasę 1c w tytule wiadomości.

Pozdrawiam serdecznie
Anna Kucharczyk




01.04. 2020


Poniżej umieszczam rozwiązania do zadań dodatkowych:

Podręcznik : zad 11, str 41. Numery osób z nagrania to: 5, 4, 3, 6,1,2

Ćwiczenia : ćw 7, str 39. Brakujące części to : 
1. short hair/ krótkie włosy, 
2. Two short legs/ dwie krótkie nogi, 
3. Two long arms/ dwa długie ramiona, 
4. four long fingers/ cztery długie palce u rąk;




26.03.2020


Dzień dobry,

Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice bardzo się cieszę, że będziecie korzystać z naszego bloga podczas zdalnego nauczania. Mam nadzieję, że to rozwiązanie się Wam spodoba i znacznie ułatwi naszą współpracę w zdalnym nauczaniu. Doradzam skopiowanie linku do bloga (działa on przy dostępie do internetu z komputera, telefonu komórkowego nawet, jeśli nie ma dostępu do dziennika elektronicznego Vulcan).


Dla klasy 1 c zadania będą się pojawiały w czwartki z terminem oddania w środę w kolejnym tygodniu (termin nieprzekraczalny). Wszystkie zadania będą szczegółowo opisane komentarzem i instrukcjami i będą zawierały linki bezpośrednio do stron lub zadań. Nie wszystkie zadania podlegają ocenie (zaznaczę każdorazowo, które zadania będą oceniane). Będą pojawiały się zadania obowiązkowe dla wszystkich oraz zadania dodatkowe dla chętnych.

Poniżej podaję link do poradnika dla rodziców do kursu New English Adventure 1, w którym znajdziecie Państwo cenne wskazówki do pracy z dzieckiem w domu przy utrwalaniu materiału (propozycje zabaw, listy słówek z tłumaczeniami, teksty piosenek):


Rekomenduję także zalogowanie do eDesku. eDesk.pearson.pl, to portal uczniowski dedykowany nauce języka angielskiego, w którym uczeń otrzymuje dostęp do wielu materiałów multimedialnych pomocnych w utrwalaniu słów, wyrażeń i struktur gramatycznych (tu zanjdują się nagrania, gry i zabawy oraz podręcznik i ćwiczenia w wersji online). Pod tym linkiem znajduje się strona, na której trzeba się zarejestrować: 


Poniższe zadania z dziś 26.03.2020 r. obejmują 2 jednostki lekcyjne (mamy 2 lekcje języka angielskiego w tygodniu w planie lekcji). Ostateczny termin wykonania zadań upływa w środę 01.04. 2020 r.

Część zadań jest na ocenę, a część do samodzielnego wykonania i proszę nie wysyłać mi swoich odpowiedzi na te zadania.
Klucz do nich zamieszczę w najbliższą środę.

Zadania obowiązkowe:

Podręcznik str. 40 i 41.

Zad 9
Czas na historyjkę.

Słownictwo:
long/ short - długi/ krótki
big/ small - duży/ mały
I’ve got ( long fingers) - mam długie palce
He’s got ( a big head) - On ma dużą głowę 
mirrors - lustra
Look ( at me)! - Spójrz ( na mnie)
Your nose! - Twój nos
A circus - cyrk
Who am I?- Kim jestem
Części ciała - przypomnienie:
body - ciało
head - głowa
arms - ramiona
legs - nogi
tummy - brzuszek
feet - stopy
toes - palce u stóp
hands - ręce
fingers - palce u rąk
Stretch - rozciągać
Wymowę tych wyrazów możesz usłyszeć w nagraniach do ćwiczeń ( patrz poniżej) lub znaleźć np. w słowniku internetowym https://pl.bab.la/

Popatrz i powiedz, co widzisz na obrazkach. Wskaż i nazwij bohaterów historyjki. Zgadnij co wydarzy się w historyjce. 
A teraz posłuchaj nagrania na platformie eDesk ( 2.29/2,30).
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy swój podręcznik.
*Zeszyt ćwiczeń - Wchodzimy w nagrania do zeszytu ćwiczeń (tam znajdują się nagrania tylko do zeszytu ćwiczeń).
*Podręcznik - Wchodzimy do Class CD 1 lub Class CD 2.
Klikamy w wybrane nagranie i słuchamy.

Czy już wiesz - Who’s got a big head? - Kto ma dużą głowę. Posłuchaj ponownie historyjki. Zatrzymuj nagranie po każdej wypowiedzi i powtarzaj je na głos. 

Zad 10.
A teraz możesz odegrać historyjkę za pomocą słów i gestów. 

Zad 11.
Spójrz na obrazek: A circus- cyrk. Czy byłeś kiedyś w cyrku? Kto w nim występował ? Co podobało Ci się najbardziej?
Posłuchaj nagrania na platformie eDesk (2.33) i wskaż odpowiednie osoby na obrazku. Powiedz, który to numer. Posłuchaj raz jeszcze, zatrzymuj nagranie po każdej wypowiedzi i powtórz.

Zad 6, str 38
Piosenka. Posłuchaj na eDesk ( 2.25)  i zaśpiewaj.
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy swój podręcznik.
*Zeszyt ćwiczeń - Wchodzimy w nagrania do zeszytu ćwiczeń (tam znajdują się nagrania tylko do zeszytu ćwiczeń).
*Podręcznik - Wchodzimy do Class CD 1 lub Class CD 2.
Klikamy w wybrane nagranie i słuchamy.

Zadania na ocenę:

Zeszyt ćwiczeń str. 40 i 41 ( instrukcje do zadań znajdują się na dole stron w ćwiczeniach).
Ćw 9. Nagranie(2.31/2.32)
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy swój podręcznik.
*Zeszyt ćwiczeń - Wchodzimy w nagrania do zeszytu ćwiczeń (tam znajdują się nagrania tylko do zeszytu ćwiczeń).
*Podręcznik - Wchodzimy do Class CD 1 lub Class CD 2.
Klikamy w wybrane nagranie i słuchamy.

Słowictwo - patrz słowniczek powyżej.

Zrób zdjęcie rozwiązanych zadań w zeszycie ćwiczeń i prześlij mi je na adres: maankucharczyk@gmail.com, proszę podać klasę 1 c w tytule wiadomości.

Zeszyt ćwiczeń str. 39, ćw 7 (do samodzielnego wykonania bez przesyłania)

Zadanie dodatkowe (Zadanie na ocenę):

Stwórz swojego superbohatera. Możesz go namalować, ale równie dobrze możesz go skonstruować, używając materiałów plastycznych, które posiadasz w domu. Wykonaj pracę w dowolnej technice. Dołącz do superbohatera opis 2 częśći ciała + przymiotnik, (np. big head - duża głowa, patrz SŁOWNICZEK POWYŻEJ ). Wykorzystaj jedynie te materiały plastyczne, które posiadasz w domu. Nie idź po nie specjalnie do sklepu, #zostańwdomu. 
A teraz opisz głośno pracę. Powiedz np. I’ve got ( big hands)  - mam duże ręce. 

Zrób zdjęcie swojego superbohatera i prześlij mi je na adres: maankucharczyk@gmail.com, proszę podać klasę 1 c w tytule wiadomości.

Ostateczny termin nadsyłania prac to 01.04, godzina 15.00. Po tym terminie rozwiązania nie będą uwzględniane.

Pozdrawiam serdecznie 
Ania Kucharczyk







23.03.2020

Dzień dobry,

Przesyłam Państwu ćwiczenia, które pomogą 
utrwalić dzieciom słownictwo dotyczące żywności.

Ćwiczenia są przeznaczone wyłącznie dla chętnych dzieci.

Ćwiczenie 1
Obejrzyj filmik, powtórz. A teraz powiedz głośno co lubisz najbardziej.


Ćwiczenie 2 
Posłuchaj i zaśpiewaj.


Pozdrawiam serdecznie,

Ania Kucharczyk


Komentarze

Prześlij komentarz