Uprzejmie prosimy o uważne przeczytanie następujących informacji dot. zdalnego nauczania języka angielskiego:


ZADANIA:

Uczniowie dostają nowe zadania na cały tydzień (wg rozpiski z planu lekcji), czyli np. klasa, która ma angielski
wg planu w środę- ZAWSZE w środy będzie otrzymywała swoje zadania.

Zadania będą pojawiały się danego dnia ok. godz. 9.00.

Ostateczny termin będzie przez nas dokładnie sprecyzowany przy każdym zadaniu- zawsze jednak
będzie to 6 dni od otrzymania zadań, do godz. 15.00. Po tym terminie prace nie podlegają ocenie.

Angliści mogą (w miarę swoich możliwości) sprawdzać na bieżąco zadania, jeśli tylko zostaną przesłane
przez uczniów terminowo, a oceny będą wprowadzane na eDziennik.


MATERIAŁY I APLIKACJE:

Na naszych lekcjach będziemy korzystać z różnych materiałów i aplikacji. Zalogowanie się na tych stronach/
aplikacjach jest w tym przypadku OBLIGATORYJNE.
Instrukcje oraz filmiki jak logować się na te strony znajdą Państwo na samym dole informacji.

W najbliższym czasie na naszych lekcjach będą potrzebne następujące materiały i aplikacje:

- podręcznik, 
- zeszyt ćwiczeń (za wyjątkiem klasy 5c i 7a)
- zeszyt, 
- platforma eDesk (na której znajdują się nagrania do ćwiczeń, karty pracy i pomocnik dla rodzica)
- platforma Journey (będzie dostępna dopiero za kilka dni; znajdą się na niej interaktywne ćwiczenia dla młodszych klas
oraz gramatyka dla klas 5-7)
- aplikacja Kahoot (quizy sprawdzające znajomość słownictwa, zagadnień gramatycznych, wyrażeń, itp.)
- platforma MyEnglishLab (interaktywne zadania Extra Online Homework do podręcznika i ćwiczeń English Class)- tylko dla klas 5-7
- strona LiveWorksheets (z interaktywnymi kartami pracy)

Oprócz zadań obowiązkowych do wykonania będziemy również podawać zadania dla chętnych. 

Przysyłane do nas zadania (dziennikiem lub mejlem) zawsze prosimy odpowiednio zatytułować, czyli np. zadanie domowe/zadania dodatkowe i podpisać nazwiskiem ucznia oraz klasą). 


Zadania domowe prosimy wysyłać przez eDziennik lub na nasze skrzynki pocztowe:

Kasia Sadłowska- hilerka@wp.pl
Ania Kucharczyk- maankucharczyk@gmail.com
Agnieszka Grzesik- agrzesik@op.pl


OCENY:

Na platformie MyEnglishLab oceny są otrzymywane automatycznie po wykonaniu zadań- obowiązują kryteria takie,
jak w szkolnych PZO (warunkiem jest OBOWIĄZKOWE UKOŃCZENIE wszystkich zadań).

Na platformie Journey oraz w aplikacji Kahoot uczeń otrzymuje po każdej wirtualnej lekcji swój wynik w procentach.
Dzięki temu odpowiednio go przeliczymy według PZO.

Oceny za notatki/ wykonane zadania/zadania domowe- również wg PZO.

W przypadku nieodrobienia zadań w terminie uczeń otrzyma ‘bz’ do eDziennika.

Weryfikacja wiedzy i umiejętności będzie widoczna na platformach oraz w testach Kahoot.
Testy i kartkówki będą odbywać się wg uznania nauczyciela, będą zapowiedziane wcześniej i zapisane
(termin podany w wiadomości na dzienniku i wpisany na eDzienniku).

Obowiązują  dotychczasowe wagi i skala procentowa, którą uczniowie mieli podaną na początku roku.
Informacja jest w PZO z j. ang i wklejona do zeszytu:

Ocenie według skali podlegają:
waga 1 – oceny za aktywność, zadania domowe, zadania w zeszycie i ćwiczeniach, zadania dodatkowe; 
waga 2 – oceny z projektów, zadania długoterminowe, referaty, praca na lekcji na ocenę;
waga 3 – oceny z odpowiedzi ustnych i pisemnych oraz wypowiedzi w formie: prezentacji,
głosu w dyskusji, kartkówki, karty pracy;
waga 4 - oceny ze sprawdzianów; 
waga 5 – poprawione oceny z kartkówek;
waga 6 - poprawione oceny ze sprawdzianów;
wagę za wyniki w konkursach, zawodach ustala nauczyciel w zależności od rangi konkursu. 

Skala procentowa:
                 
                         0 – 29%  - niedostateczny
                         30 – 49 %  - dopuszczający
                         50 – 69 %  - dostateczny
                         70 – 84%  - dobry
                         85 – 97%  - bardzo dobry
                         98 – 100%  - celujący


MONITOROWANIE OBECNOŚCI UCZNIÓW:

Potwierdzeniem obecności ucznia w danym tygodniu jest:

-aktywność na platformach;
-oddany w terminie zadany materiał;
-wpisane oceny do eDziennika;

INSTRUKCJE:

eDesk:

Pod tym linkiem znajduje się strona, na której trzeba się zarejestrować: https://edesk.pearson.pl/Account/Login?returnUrl=%2F&page=student

Tu znajduje się poradnik opisujący krok po kroku, co należy zrobić, aby się zarejestrować:

Logujemy się na eDesk.
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy swój podręcznik.
*Zeszyt ćwiczeń - Wchodzimy w nagrania do zeszytu ćwiczeń (tam znajdują się nagrania tylko do zeszytu ćwiczeń).
*Podręcznik - Wchodzimy do Class CD 1 lub Class CD 2.
Klikamy w wybrane nagranie i słuchamy.

Kahoot!:

Aplikacja jest dostępna na smartphonach (można ją pobrać za darmo).

a)Aby się zalogować, trzeba podać swój adres mejlowy, imię dziecka i jego wiek.
Następnie na dole kliknąć ENTER PIN i wpisać PIN gry. 
Wybrać nick gracza- w tym przypadku proszę, aby był to numer z dziennika i klasa.

Po zalogowaniu się uczeń zobaczy napis: ‘You’re in!- - czyli ‘jesteś w grze!’

b) Jeśli chcesz rozwiązywać test na komputerze, wejdź na stronę stronę https://kahoot.it/ i wpisz PIN, który od nas otrzymasz.
Na ekranie będą pojawiały się pytania oraz 4 odpowiedzi.


Należy wybrać tę właściwą. Aplikacja uwzględnia także czas udzielania odpowiedzi
(czyli im szybciej tym lepiej, ale proponujemy mimo wszystko nie spieszyć się:-) 

Przy wpisywaniu swojego NICKa- prosimy o podanie swojej klasy i numeru z dziennika, czyli np. klasa 5b nr 1
(imiona, ksywki nie będą przez nas rozpatrywane i traktowane jak nieudzielenie odpowiedzi.)
W dany test można zagrać wyłącznie raz.
W przypadku gdy uczeń zagra dwa razy- weźmiemy pod uwagę wyłącznie wynik z mniejszą ilością punktów.


Polecam też obejrzeć następujący filmik (od 6.40 minuty do 9.30):
https://www.youtube.com/watch?v=RBs340oUf2w


MyEnglishLab:

KROK 1: REJESTRACJA

1. Wchodzimy na stronę myenglishlab.com
2. Wybieramy po prawej stronie Create an account w okienku First time user w celu pierwszej rejestracji.
Na górze przy ikonce z kulą ziemską zmieniamy język na: polski (to ułatwi procedurę rejestracji).
3. Następnie klikamy na dole: Pierwszy raz w Pearson Utwórz konto
4. Wybieramy odpowiednią opcję rejestracji Utwórz konto dla dzieci /(Child account)
5. Po udanej rejestracji możemy się zalogować na nasze konto, korzystając z danych podanych
w formularzu rejestracyjnym.
6. Dodajemy produkt, czyli kurs English Class, klikając Add product i wpisując w okienku kod aktywacyjny.
Kod ucznia znajduje się w zeszycie ćwiczeń do kursu: 

KLASY 5: ESSKNA-SHALL-WIZEN-ADIEU-SARTO-ACHES
KLASY 6: ESSKNB-ASSAD-INANE-TOGUE-RUBBY-GIBES
KLASY 7:ESSFRC-QESHM-GEARY-GOWAN-RIANT-MUSES

KROK 2: DODAWANIE KURSU I UCZNIÓW DO GRUPY

UCZEŃ: Po zalogowaniu - uczeń wybiera opcję Ustawienia, a następnie Dołącz do kursu wprowadzając
identyfikator kursu otrzymany od nauczyciela.

Instytucja do której należy się przypisać: Szkoła Podstawowa nr 21 Zielona Góra

IDENTYFIKATOR KURSU DLA KLASY (proszę wybrać odpowiedni dla swojego dziecka)

5A:EEW9-YKWN

5B:37XA-JN3N

5C: 9XVF-X3U4

5D: 4TAN-EA3X

5E:VJJF-TWKX

6B: X3H4-HARE

7A: KPHY-XMFR

Po rozwiązaniu zadań należy je na platformie przesłać nauczycielowi.

W razie trudności polecam zapoznanie się z instrukcją krok po kroku wraz ze zdjęciami, którą znajdziecie Państwo
w wyszukiwarce wpisując następujący adres:


lub obejrzeć filmik instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=mMpfJaOB-yU

strona LiveWorksheets:


Uczeń rozwiązuje wybrane przez nas zadanie, wpisuje mejl swojego nauczyciela oraz swoje dane i rozwiązanie
wysyła się automatycznie do nas. Nie trzeba zakładać żadnego konta na tej stronie. 

Kliknij w ikonkę z kopertą i wypełnij. (Pod grafiką jest instrukcja):

Enter your full name - Wpisz swoje imię i nazwisko

Grade - Klasa

Subject - Wpisz nazwę zadania podaną przez nauczyciela

Enter your teacher’s email - wpisz email nauczyciela.

Journey (Stacja Edukacja):

(platforma jeszcze chwilowo w budowie; będzie dostępna za jakiś czas)

Komentarze

  1. To jest trochę niepoważne. "Piętnaście" platform - kto to ma ogarnąć? Dziecko? Rodzice? A angielski nie jest jedynym przedmiotem. To musi być coś o wiele prostszego, albo powyższa instrukcja jest napisana niezrozumiale. Trzeba się już teraz zarejestrować na tych serwisach, czy dopiero gdy będzie zadanie? Może lepiej, gdyby w każdym zadaniu było napisane z jakiej platformy uczeń ma skorzystać? A do tego w każdym zadania link do instrukcji obsługi danej platformy (zamiast wszystko do jednego worka).

    Tomasz Wolny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,

      Nasz regulamin powstał w nawiązaniu do wydanego Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.

      Nie zamierzamy podawać Państwa dzieciom informacji: ‘Przerób samodzielnie rozdział 6, wykonaj do niego ćwiczenia. Wyślij odpowiedzi na mejla’.

      Nie tędy droga.

      Zamiast tego stworzyłyśmy/udostępniamy narzędzia, które są skorelowane z podstawą programową i mają na celu UŁATWIĆ zdalną naukę języka angielskiego.

      Wysyłając zadania dla chętnych eDziennikiem w ostatnim tygodniu widziałyśmy jak duży robi się bałagan. Chciałyśmy tego uniknąć. Stąd zasady zapisane w jednym miesjcu, a każda każda klasa będzie w swoim folderze otrzymywała zadania/zabawy do wykonania. Wszystko będzie dokładnie opisane.

      Od Państwa i Państwa dzieci wymagamy jedynie przeczytania uważnie wszystkiego.

      Ta nowa sytuacja przerasta wszystkich, dlatego też bardzo prosimy o WSPÓŁPRACĘ I ZROZUMIENIE .

      Pozdrawiamy,

      nauczyciele (i przy okazji- rodzice uczniów w wieku szkolnym i przedszkolaków),

      Kasia Sadłowska
      Agnieszka Grzesik
      Ania Kucharczyk

      Usuń
    2. Niestety nie odtwarza się słuchanie w obowiązkowym zadaniu interaktywnym Body Parts. Co zrobić w takim wypadku?

      Usuń
  2. Liveworksheet nie mogę znaleźć tego sposobu rejestracji

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że najpierw powinna być rejestracja, a później podawanie zadań i stron. Teraz wszystko wydaje się pogmatwane. Nie ma możliwości video konferencji? Nie wszyscy rodzice mogą dać sobie rade

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz