10-24.06
03-09.06
W zad. 2, w niebieskiej tabelce znajdziesz nazwy wydarzeń, które powinny być Ci już dobrze znane.
Zwróć uwagę na końcówki 1st, 2nd, 3rd.
Przypomnij sobie nazwy miesięcy:
27.05- 02.06
Poniższy materiał obejmuje 5 jednostek lekcyjnych (czyli 5 ostatnich tematów w tym roku szkolnym):
Topic: Konstrukcja 'be going to'.
Zachęcam do przeczytania informacji o konstrukcji 'be going to', która oznacza 'zamierzać coś zrobić':
Zadania na platformie:
online workbook 8.2 (zad. 1-3)
Topic: Revision of questions; powtórzenie różnych pytań.
online workbook 8.3 (zad. 1-6)
online workbook 8.7 check yourself
Topic: Skills revision 7-8
Skills revision 7&8
Topic: Big revision (2 jednostki lekcyjne)
Zadania z MyEnglishLab będą aktywne do 9 czerwca.
Topic: Events and the dates - vocabulary (dwie jednostki lekcyjne)
Na tej lekcji poznasz nazwy różnych wydarzeń oraz nauczysz się jak odczytywać daty. Poznasz też liczebniki porządkowe.
Podręcznik, str 109.
W zad. 2, w niebieskiej tabelce znajdziesz nazwy wydarzeń, które powinny być Ci już dobrze znane.
Znaczenie nowych słówek sprawdź w słowniczku.
Na platformie My EnglishLab rozwiąż: Onlineworkbook, Unit 8, 8.1- exercise 1 i 2
----------
Liczebniki porządkowe występują przy słownym podawaniu daty i określaniu kolejności (np. czwarty, siódmy itp.)
Z wyjątkiem liczebników: pierwszy (the first), drugi (the second), trzeci (the third) pozostałe tworzone są przez dodanie końcówki -th do liczebnika głównego. W przypadku liczebników powyżej 20, zmianie ulega tylko drugi człon liczebnika głównego.
Przed liczebnikiem porządkowym zawsze stawiamy przedimek 'the'.
Zwróć uwagę na końcówki 1st, 2nd, 3rd.
Na tej stronie: https://www.helloangielski.pl/rozmowki/liczebniki-porzadkowe-po-angielsku-z-wymowa/ znajdziesz wymowę poszczególnych liczebników.
Rozwiąż proszę te zadania (nie wysyłaj do mnie odpowiedzi. Kliknij jedynie FINISH, a nastepnie CHECK my answers)
Na platformie My EnglishLab rozwiąż: Onlineworkbook, Unit 8, 8.1- exercise 3.
----------
Odczytywanie dat
Przypomnij sobie nazwy miesięcy:
Zwróć uwagę na zieloną tabelkę w zadaniu 7/108
Przeczytaj dokładnie informacje, w jaki sposób zapisujemy i odczytujemy daty.
Zadanie 8/108
Zapisz daty do zeszytu, a następnie swoje odpowiedzi sprawdź z kluczem:
Topic: We're going to have a barbecue. Planujemy zrobić grilla.
Podręcznik, strona 110
Obejrzyj filmik na MyEnglishLab (Video Resources Unit 8, part 1), a następnie przeczytaj komiks na głos.
Zrób zadania 1-4/ 110, a następnie sprawdź zadania z kluczem. Obejrzyj też drugą część historyjki MyEnglishLab (Video Resources Unit 8, part 2)
PS. I miła wiadomość na zakończenie lekcji: Nie będzie już zadań na ocenę do końca roku szkolnego;-)
Sprawdź proszę, czy masz jakieś 'bz' i jak najszybciej uzupełnij braki.
27.05- 02.06
Wszystkie zadania na MyEnglishLab będą aktywne do 2 czerwca.
Topic: A postcard from holiday - listening. Pocztówka z wakacji - odbiór tekstów słuchanych.
Na MyEnglishLab znajdziesz zadania ze słuchania dotyczące wyrażeń związanych z podróżowaniem i pocztówkami: Online Workbook- Unit 7 Going Places- 7.6- zad. 1-5.
Topic: Revision 7.
Zachęcam do rozwiązania testu Kahoot!, który dotyczy czasowników regularnych w czasie Past Simple:
https://kahoot.it/challenge/02237653?challenge-id=5769a4ea-1619-4594-8c1a-ddc3d8a190fd_1590510751705
PIN do gry: 02237653
Test będzie aktywny do 2 czerwca.
W podręczniku na stronach 104- 105 rozwiąż zadania 1,2,4,7, 8, 9, a następnie sprawdź je z kluczem (nie wysyłaj do mnie odpowiedzi):
Rozwiąż zadanie- Online workbook Unit 7- 7.7. Check Yourself! (MyEnglishLab)- waga 1; zadanie obowiązkowe, na ocenę.
Wszystkie zadania z platformy MyEnglishLab będą aktywne do 26 maja.
Topic: City Creatures - Roman holiday; City Creatures - Rzymskie wakacje.
Przeczytaj komiks ze str. 98.
Zapoznaj się z wyrażeniami ze str. 99, z zad. 6. Znaczenie nowych słówek sprawdź w słowniku. Naucz się ich.
Przypomnij sobie, co oznaczają słówka pytające: When, Why, Where, What, Who, How?
Rozwiąż zadania (MyEnglishLab: Online Workbook: 7.3 - zadania 1- 5 ---zad. 5 jest dodatkowe, dla chętnych, na ocenę, waga 2)
Przypomnij sobie, jak tworzymy pytania w czasie Past Simple (MyEnglishLab: Video Resources: 7.3)
Topic: Buying a ticket - speaking. Kupowanie biletu na pociąg.
Obejrzyj filmik do dialogu ze str. 100 (MyEnglishLab: Video Resources: 7.4), a następnie rozwiąż zadanie: Video Based Activities 7.4 ćw. 1 .
Przeczytaj wyrażenia ze str. z fioletowej i zielonej ramki. Sprawdź znaczenie nowych wyrażeń w słowniczku. Naucz się ich.
Zrób zadania: Online Workbook: 7.4 Communication- zad. 1-3.
Topic: Antarctic Adventure - reading. Antarktyczna przygoda - odbiór tekstu czytanego.
Ten temat jest do zrealizowania wyłącznie dla chętnych i nie ma za niego ocen.
Przeczytaj tekst ze str. 101 i rozwiąż zadania 1- 5. Swoje odpowiedzi sprawdź z kluczem:
Zadanie dla chętnych, waga 2:
Zadzwoń do kogoś bliskiego, porozmawiaj z nim krótko, ALE nie wolno Ci używać języka polskiego:-) Moja rada: wybierz kogoś, kto choć odrobinę rozumie po angielsku. Będzie Ci ciut łatwiej:D
Przygotuj sobie wcześniej pytania.
na początku przywitaj i przedstaw się, np.
Hello ……. it’s ‘....’ here! (cześć…. z tej strony ….)
How do You do? (Jak się masz?)
What are you doing? (Co robisz?)
a potem zapytaj to, o co chcesz- o pogodę/ ulubiony dzień tygodnia/ kolor itp.
Do You like….?
What’s Your favourite….?
Pamiętaj, żeby na końcu rozmowy się pożegnać:-)
Swoją rozmowę (oraz to jak się czułeś- czy towarzyszyły ci jakieś emocje?) opisz mi w kilku zdaniach (po polsku) i wyślij wyłącznie eDziennikiem (nie mejlem) w treści wiadomości wpisując TELEFON.
Uwaga: Wysłanie Waszych relacji jest równoznacze ze zgodą na umieszczenie ich na profilu FB szkoły (pozostaną anonimowe).
Powodzenia!!
13.05-19.05
Chciałabym, żebyście ten tydzień poświęcili wyłącznie na gramatykę- a dokładniej na czas przeszły.
Przygotowałam Wam sporą ilość zadań. Zróbcie tyle, ile chcecie:-)
Nie wysyłajcie mi żadnych odpowiedzi. W tym tygodniu nie ma ocen.
Zadania są w pełni interaktywne- trzeba klikać, wpisywać, łączyć itp. Po każdym zadaniu sami sprawdzajcie swoje błędy, poprzez przycisk ‘finish’, ‘check’ itp.
Zadania są ułożone od najłatwiejszego do najtrudniejszego.
Na początek chciałabym, żebyście zapoznali się w jaki sposób tworzymy pytania w Past Simple.
W tym celu spójrzcie proszę na swoje zeszyty ćwiczeń, na str. 93 (7.3.)
Zapraszam do rozwiązania zadań:
Zapraszam także do obejrzenia kilku filmików poświęconych czasowi przeszłemu Past Simple:
06.05- 12.05
Topic: Elena didn’t sleep well (1 jednostka lekcyjna).
Zanim przystąpicie do lekcji, popatrzcie na swoje oceny w dzienniku.
Jeśli znajduje się u Was ‘bz’ proszę o jak najszybsze uzupełnienie braku zadań.
Do tej pory na ocenę (obowiązkową) było:
- 5 nowych nazw miejsc z rysunkiem- (notatka w zeszycie)
- podr. 4 i 5/ 81
- czasowniki w formie przeszłej
- Check Yourself 6.7- na platformie MyEnglishLab (w ostateczności w ćwiczeniach)
- means of transport- zadanie interaktywne, w linku
Wszystkie szczegóły dotyczące zadań znajdziecie na blogu.
Ostatnio także pisaliście test- jeśli chcecie go poprawić, napiszcie do mnie na eDzienniku w tytule wpisując POPRAWA TESTU.
ps. W przypadku poprawy obowiązują takie same zasady jak na lekcjach angielskiego.
-------------------------------------
Wszystkie zadania na platformie MyEnglishLab są aktywne do 12.05.
Aby utrwalić sobie to, co wiecie już o czasie Past Simple, zapraszam do obejrzenia prezentacji:
Podręcznik- str. 96 i platforma MyEnglishLab: VideoResources 7.2 Grammar (2 części):
Posłuchajcie I części, a następnie przeczytajcie sobie na głos dialog, zastanówcie się nad odpowiedzią do zad. 4 i obejrzyjcie zakończenie- część II.
Posłuchajcie I części, a następnie przeczytajcie sobie na głos dialog, zastanówcie się nad odpowiedzią do zad. 4 i obejrzyjcie zakończenie- część II.
Rozwiążcie zadanie: MyEnglishLab- Video Based Activities 7.2 Grammar- exercise 2.
Topic: Past Simple negative (2 jednostki lekcyjne).
W tej historyjce pojawiło się słówko ‘didn’t’, czyli dzisiaj zajmiemy się przeczeniami w czasie przeszłym.
W tym celu obejrzyjcie proszę prezentację:
i przeczytajcie informację na ten temat:
- pomarańczowa tabelka str. 97;
- MyEnglishLab Video Resources 7.2 We didn’t have umbrellas
- w ćwiczeniach na str. 93 (lesson 7.2)
Poćwiczcie tworzenie przeczeń na platformie:
MyEnglishLab-Online workbook- 7.2 Grammar- exercise 1,2,3.
Naucz się wyrażeń ze str. 97 z zad. 8 (wszystkie słówka są wytłumaczone w słowniczku).
Zadanie obowiązkowe, na ocenę:
Utwórz zdania twierdzące i przeczące w czasie przeszłym prostym Past Simple:
Po uzupełnieniu odpowiedzi, kliknij na dole strony FINISH, a następnie wyślij wg wzoru, do 12 maja:
Po kliknięciu na stronie FINISH, wybieracie: Email my answers to my teacher
Enter your full name - Wpisz swoje imię i nazwisko
Grade - podaj swoją klasę
Subject - Wpisz nazwę zadania podaną przez nauczyciela- CZAS PRZESZŁY
Enter your teacher’s email - wpisz email nauczyciela.- hilerka@wp.pl
29.04-05.05.2020
Część osób nie wysłało mi rozwiązań do zadań ‘6.7 Check Yourself’ na platformie MyEnglishLab.
Zadania aktywowałam ponownie (dla wszystkich uczniów).
Zadania aktywowałam ponownie (dla wszystkich uczniów).
Osoby, które mają już wpisaną ocenę do dziennika- proszę nie robić ponownie tych zadań.
Topic: Test 6 (obejmuje 1 jednostkę lekcyjną).
Zakończyliśmy rozdział 6, więc teraz czas na test.
Przystąpienie do testu jest obowiązkowe. Test będzie aktywny do 5 maja. Nie będzie żadnego limitu czasowego.
Do pisania tego testu można podejść tylko raz.
Zanim przystąpicie do pisania go przypomnijcie sobie następujące zagadnienia:
- nazwy zawodów;
- obowiązki domowe;
- czasowniki regularne i nieregularne w czasie Past Simple;
- wyrażenia związane z pożyczaniem;
Na teście pojawi się także słuchanie oraz czytanie tekstu ze zrozumieniem.
Waga testu 4. Punktacja zgodna z PZO.
Powodzenia!!!
Topic: Means of transport. (Obejmuje 2 jednostki lekcyjne)
Podręcznik- str. 95
W zad. 2 (w ramce) znajdziesz nazwy środków transportu.
Sprawdź, czy znasz wszystkie słówka. Jeśli nie- sprawdź znaczenie w słowniczku.
Zastanów się, które pojazdy są widoczne na str. 94.
Zastanów się, które pojazdy są widoczne na str. 94.
Rozwiąż zadania 3 i 4/ 95, a następnie sprawdź rozwiązanie z kluczem:
ps. ‘a car’- auto ale ‘by car’- autem
W zad. 5 znajdziesz wyrażenia związane z transportem.
Przetłumacz te słówka, a następnie zrób zadanie 8. Rozwiązanie sprawdź z kluczem:
Zadanie obowiązkowe- na ocenę:
Kliknij poniższy link:
ważne! w przypadku braku głosu, proszę zmienić przeglądarkę.
Zadanie polega na połączeniu środka transportu z odpowiednim słowem (kropką).
Należy kliknąć głośnik przy każdej kropce, a następnie linią połączyć z obrazkiem.
Należy kliknąć głośnik przy każdej kropce, a następnie linią połączyć z obrazkiem.
Odpowiedzi wg poniższego wzoru proszę wysłać do 5 maja:
Po kliknięciu na stronie FINISH, wybieracie: Email my answers to my teacher
Enter your full name - Wpisz swoje imię i nazwisko
Grade - podaj swoją klasę
Subject - Wpisz nazwę zadania podaną przez nauczyciela- TRANSPORT
Enter your teacher’s email - wpisz email nauczyciela.- hilerka@wp.pl
22.04-28.04
Topic: Can I borrow your trainers?
/wszystkie zadania z platformy MyEnglishLab będą aktywne do 28.04)/
Obejrzyj filmik na MyEnglishLab (Video resources: speaking: 6.4), a następnie przeczytaj na głos dialog- str. 86.
Zastanów się, czy znasz te słówka: to forget; to borrow; typical.
Jeśli nie, sprawdź ich znaczenie w słowniku.
W zad. 2/86 w fioletowej ramce znajdziesz wyrażenia dotyczące proszenia o pozwolenie
i sposobów udzielania go oraz odmowy. Przeczytaj i spróbuj się ich nauczyć.
Zrób zadanie na MyEnglishLab (Video Based Activities: 6.4 - 1).
Zad.5/87
Spójrz na wyrażenia opisujące obowiązki domowe.
Zastanów się, co one oznaczają i jak je połączyć z obrazkami. Znaczenie nowych wyrażeń sprawdź w słowniczku.
Za które obowiązki jesteś odpowiedzialny w domu?:-)
Zeszyt ćwiczeń:
Zadanie dla chętnych (na ocenę):
na platformie MyEnglishLab zrób test powtórkowy Skills Revision 5&6.
(p.s. słabych ocen nie wpiszę:-). Waga: 3.
W ramach powtórki rozwiąż zadania na MyEnglishLab- 6.7 check yourself.
Jest to zadanie obowiązkowe- na ocenę.
Rozwiązując ten test powtórkowy możesz korzystać ze swoich notatek lub podręcznika.
Pamiętaj o używaniu wielkich liter tam gdzie trzeba:-)
Punktacja przy ocenianiu tego zadania będzie zgodna z PZO z j.ang. Waga: 3.
15.04-21.04.2020
Dobra wiadomość na początku: w tym tygodniu nie ma ocen i niczego mi nie przysyłacie:-)
Chciałabym jednak, żebyście poćwiczyli czasowniki regularne (które już znacie), utrwalili słownictwo związane z zawodami oraz nauczyli się kilku czasowników nieregularnych.
Zad.1
W tym tygodniu będziemy korzystali z platformy MyEnglishLab. Zalogujcie się proszę na stronę https://www.pearson.com/english/myenglishlab.html.
(ps. instrukcje dot. zakładanie konta są tutaj- https://angielskize3.blogspot.com/2020/03/wazne.html ; w razie problemów, proszę pisać)
UWAGA- zadania są aktywne wyłącznie do 21.04.
Zróbcie proszę:
6.1 vocabulary/słownictwo (zad. od 1 do 4)
6.2 grammar/gramatyka (zad. 1 - 3).
Zad. 2
Na str. 92 (6.3) w ćwiczeniach macie krótką wzmiankę dot. czasowników nieregularnych.
Są to czasowniki, które zmieniają swoją formę w czasie przeszłym, np.:
I drink tea every day- Codziennie piję herbatę.
I drank tea yesterday- Wypiłam wczoraj herbatę
drink- drank
Zad. 3
Nauczcie się proszę form nieregularnych następujących czasowników:
have- had
go- went
take- took
make- made
come- came
eat- ate
meet- met
Wykonajcie proszę ćwiczenia na MyEnglishLab- 6.3 grammar/gramatyka (zad. 1-3).
08.04.2020
Drodzy Rodzice, Kochani Uczniowie,
z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych
życzę Wam dużo zdrowia i radości
oraz mnóstwo wiosennego uśmiechu na co dzień.
HAPPY EASTER
Przesyłam również parę materiałów, które przybliżą dzieciom słownictwo
i zwyczaje związane z Wielkanocą - EASTER (tylko dla chętnych:-)
i zwyczaje związane z Wielkanocą - EASTER (tylko dla chętnych:-)
- Zachęcam do rozwiązania poniższych interaktywnych ćwiczeń:
Po każdym zadaniu kliknijcie na dole strony FINISH, a następnie CHECK MY ANWERS.
(Nie wysyłajcie mi odpowiedzi na te zadania; ćwiczenia nie są na ocenę).
- Jesteście ciekawi czy śwince Peppie udało się znaleźć Easter Bunny?
Zobaczcie koniecznie:-)
Poniższe tematy są na 3 następne jednostki lekcyjne.
Topic: What do You want to be when you grow up?
Poniżej przygotowałam Wam linki do stron z zadaniami interaktywnymi do wykonania.
Dotyczą one zawodów i są one ułożone wg stopnia trudności.
Zróbcie tyle, ile dacie radę. Jeśli pojawi się jakieś nowe słówko, zapiszcie je sobie do zeszytu wraz z tłumaczeniem.
Zadania są w pełni interaktywne (tzn. trzeba klikać, przesuwać, wpisać, posłuchać itp.) i… nie trzeba się nigdzie logować:-)
Dotyczą one zawodów i są one ułożone wg stopnia trudności.
Zróbcie tyle, ile dacie radę. Jeśli pojawi się jakieś nowe słówko, zapiszcie je sobie do zeszytu wraz z tłumaczeniem.
Zadania są w pełni interaktywne (tzn. trzeba klikać, przesuwać, wpisać, posłuchać itp.) i… nie trzeba się nigdzie logować:-)
Po rozwiązaniu każdego zadania, kliknijcie na dole FINISH!!, a następnie CHECK MY ANSWERS.
Dzięki temu zobaczycie, ile dostaliście punktów. Nie wysyłajcie mi swoich wyników.
Dzięki temu zobaczycie, ile dostaliście punktów. Nie wysyłajcie mi swoich wyników.
Topic: Past Simple. Regular verbs.
Poznaliście już czas przeszły prosty dla czasownika ‘być’ (czyli was,were itd).
Dzisiaj ruszamy z nowym zagadnieniem, które dotyczy właśnie czasu przeszłego prostego PAST SIMPLE, ale tylko z czasownikami regularnymi, w zdaniach twierdzących.
Co to znaczy?
- spójrzcie proszę do swoich ćwiczeń, na str. 92:
oraz na notatkę:
czyli np.
Marek phoned Chris yesterday- Marek zadzwonił wczoraj do Krzysia.
They visited Kielce in August- Oni zwiedzili w sierpniu Kielce.
She played basketball 2 days ago- Ona grała w koszykówkę 2 dni temu.
Do czasowników regularnych w czasie przeszłym dodajemy końcówkę: -d/-ed/-ied.
Zadanie na ocenę:
Ze strony 83 w podręczniku zapisz do zeszytu 6 dowolnych czasowników i podaj ich formę przeszłą, np: play- played
Notatkę wyślij mi w formie zdjęcia na adres hilerka@wp.pl do 7 kwietnia.
--------
Informacja do osób, które nie mają jeszcze konta na platformie MyEnglishLab:
Od następnego tygodnia zaczniemy z niej regularnie korzystać.
Jeśli ktoś z Państwa dzieci nie ma jeszcze założonego na niej konta, lub nie wie jak to zrobić, proszę w tygodniu o informację. Pomogę:-)
31.03.2020
Poniżej zamieszczam klucz z odpowiedziami do poprzednich lekcji:
podręcznik- str. 76 i 77:
zeszyt ćwiczeń:
str. 48:
1.
2. police station
3. boring
4. between
5. stadium
6. busy
2.
2. library
3.cafe
4. sports centre
5. train station
6. theme park
3.
2. were
3. was
4. was
5. weren't
6. wasn't
4.
2. was
3. were
4. wasn't
5. we were
6. they weren't
5.
2. excuse
3. straight
4. turn
5.go
6. on
2. police station
3. boring
4. between
5. stadium
6. busy
2.
2. library
3.cafe
4. sports centre
5. train station
6. theme park
3.
2. were
3. was
4. was
5. weren't
6. wasn't
4.
2. was
3. were
4. wasn't
5. we were
6. they weren't
5.
2. excuse
3. straight
4. turn
5.go
6. on
str. 49:
str. 50
25.03.2020
Dzień dobry,
Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice bardzo się cieszę, że będziecie korzystać z naszego bloga podczas zdalnego nauczania.
Mam nadzieję, ze to rozwiązanie się Wam spodoba i znacznie ułatwi naszą współpracę w zdalnym nauczaniu.
(działa on przy dostępie do internetu z komputera, telefonu komórkowego nawet, jeśli nie ma dostępu do dziennika elektronicznego Vulcan).
Doradzam skopiowanie linku do bloga
Poniższe zadania do opracowania obejmują 3 kolejne jednostki lekcyjne:
Ostateczny termin oddania zadań na ocenę to 31.03, godz. 15.00.
Po tym terminie rozwiązania nie będą uwzględnianie. Część zadań jest do samodzielnego wykonania i proszę nie wysyłać mi swoich odpowiedzi.
Klucz do nich zamieszczę w najbliższy wtorek.
Topic: Revision 5 (obejmuje dwie kolejne jednostki lekcyjne)- proszę zapisać temat do zeszytu
Zadania obowiązkowe:
1.Podręcznik: str. 76 i 77 (zad. 1,2,3,4,5, 8,9,10,12-nagranie znajdziesz na eDesk)
Logujemy się na eDesk.
Wchodzimy w zakładki- szkoła podstawowa- język angielski i wybieramy swój podręcznik.
*Zeszyt ćwiczeń - Wchodzimy w nagrania do zeszytu ćwiczeń (tam znajdują się nagrania tylko do zeszytu ćwiczeń).
*Podręcznik - Wchodzimy do Class CD 1 lub Class CD 2.
Klikamy w wybrane nagranie i słuchamy.
2.Przeczytaj Check Yourself i zastanów się, czy na pewno znasz te czynności;
3.Zeszyt ćwiczeń: str. 48 i 49.PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI.
4. Znajdź w słowniku 5 NOWYCH dla ciebie nazw miejsc, które można znaleźć w mieście. Narysuj je w zeszycie i podpisz- zdjęcie notatki wyślij na hilerka@wp.pl. (zadanie na ocenę).
Zadanie dodatkowe:
Zbuduj z klocków jedno z poniższych miejsc. Zaproś do zabawy swoje rodzeństwo lub rodziców!
Nadesłane zdjęcia zostaną umieszczone na szkolnym profilu Facebook:) (zadanie na dodatkową ocenę)
-restaurant
-park
-library
-playground
-fire station
-gift shop
-cinema
-pedestrian crossing
-phone box
(znaczenie nowych wyrazów sprawdź w słowniku)
Topic: Just the job -proszę zapisać temat do zeszytu
Zadania obowiązkowe:
- Zastanów się jakie znasz zawody w języku angielskim.
Czy umiałbyś nazwać zawody widoczne na zdjęciu na str. 80 w podręczniku?
- Podręcznik: zad. 2/81- przeczytaj nazwy zawodów w ramce; znaczenie nowych wyrazów sprawdź w słowniczku
na stronie 89 i zapisz je wraz z tłumaczeniem do zeszytu.
- Zrób zadanie 2,3,4/81. Odpowiedzi na zadanie 4 prześlij mi eDziennikiem lub na skrzynkę- wpisz zdania na komputerze-
zadanie wysłane w formie zdjęcia nie będą rozpatrywane (nie mam jak nanosić ewentualnych poprawek).
Napisz proszę o 4 dowolnych osobach z Twojej rodziny (można zmyślać:-), które wykonują dany zawód- wg wzoru z przykładu z ćw.5.
Pamiętaj o dodawaniu ‘s’ lub ‘es’ do czasowników w 3 os.l.poj! (zadanie na ocenę).
Klucz do zadania 2 i 3 zamieszczę w najbliższą środę.
- Zeszyt ćwiczeń: 1,2,3 str. 50. PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ MI TYCH ODPOWIEDZI. Klucz do zadań zamieszczę w najbliższą środę.
Zadanie dodatkowe:
Z rolki po papierze toaletowym spróbuj zrobić ludzika przedstawiającego jakiś zawód, np. nauczyciela, piekarza itp.
Wykorzystaj do tego materiały plastyczne, które posiadasz w domu (nie idź specjalnie po nie do sklepu! #zostańwdomu).
Inspiracje:
Do ludzika dołącz nazwę zawodu PO ANGIELSKU zapisaną na karteczce, zrób zdjęcie swojej pracy i wyślij je na hilerka@wp.pl . Nadesłane zdjęcia zostaną umieszczone na szkolnym profilu Facebook:) (zadanie na dodatkową ocenę).
pozdrawiam,
Kasia Sadłowska
24.03.2020
Dzień dobry,
Oto krótkie ćwiczenia, które pomogą utrwalić słownictwo z ostatniego rozdziału.
Ćwiczenia są przeznaczone wyłącznie dla chętnych dzieci.
Proszę wyjątkowo nie przysyłać mi odpowiedzi/ print screenów za te zadania. Dziękuję:-)Ćwiczenie 1
Rozwiąż ten test dotyczący miejsc w mieście: https://www.vocabulary.cl/Games/Places_City.htm
Ćwiczenie 2
Otwórz mapkę:
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/sites/teens/files/null/listening_map_a2_v1_1.jpg
Na jej podstawie zastanów się, jak dojść z miejsca 'You are here':
a. do CAFE
b. do HOSPITAL
c. do FACTORY
pozdrawiam,
Kasia Sadłowska
znalazł§am naszą klasę:))))
OdpowiedzUsuńJestem xD
OdpowiedzUsuń